Netflix zaczyna wycofywać najtańszy pakiet. Klienci dostają wybór – oglądać reklamy albo płacić więcej
Karol Urbański
8 maja 2024, 13:43
"Reniferek" (Fot. Netflix)
Najtańszy pakiet Netfliksa odchodzi do lamusa na rzecz reklam. Klienci platformy z Wielkiej Brytanii i Kanady zaczęli otrzymywać wiadomości o jego wycofaniu. Ich reakcja jest jednoznacznie negatywna.
Najtańszy pakiet Netfliksa odchodzi do lamusa na rzecz reklam. Klienci platformy z Wielkiej Brytanii i Kanady zaczęli otrzymywać wiadomości o jego wycofaniu. Ich reakcja jest jednoznacznie negatywna.
Pakiet z reklamami nie jest niczym nowym na Netfliksie. W wybranych terytoriach zastąpił on jednak dostępny wcześniej pakiet podstawowy. Klienci serwisu z Wielkiej Brytanii i Kanady mają zatem dwie opcje – wybrać droższą ofertę albo automatycznie przenieść się na pakiet z reklamami.
Netflix – najtańszy pakiet wyłączany, w zamian reklamy
Począwszy od ostatnich dni kwietnia 2024 roku Netflix zaczął wysyłać maile do klientów z Wielkiej Brytanii i Kanady, informując ich, że podstawowy plan subskrypcji Basic zostanie niebawem wycofany. W Wielkiej Brytanii każdy, kto do tego czasu nie dostosuje się do zmian konta, zostanie automatycznie przydzielony do poziomu Standard z reklamami i obciążony należną kwotą w następnym cyklu rozliczeniowym. Z kolei w Kanadzie brak zmian wiąże się z zawieszeniem konta.
Choć, jak przypomina serwis CinemaBlend, Netflix ogłosił te plany latem 2023 roku, brytyjscy i kanadyjscy subskrybenci Netfliksa zareagowali na zmianę bardzo negatywnie. Social media zalała bowiem fala krytycznych komentarzy klientów platformy, którzy chcą masowo zrezygnować ze swoich subskrypcji, nie zgadzając się na wysoką podwyżkę (w UK dokładnie 36 funtów rocznie) albo oglądanie reklam.
Great, so we either have to sit through ads every so often, or pay twice as much to get the Standard/Basic experience that we already do now (albeit only for another few weeks)? Nah, I think I"ll pass, Netflix. Cheers, though… pic.twitter.com/2zIo77Oz4l
— Tom Power (@thomp1987) April 30, 2024
Kontrowersyjna zmiana Netfliksa podyktowana jest oczywiście względami finansowymi. Gazeta "Metro" zwraca uwagę, że szacowany tegoroczny przychód streamingowego giganta z reklam ma wynieść aż miliard dolarów, czyli o 50% więcej niż w 2023 roku. Można zatem założyć, że pakiet podstawowy z czasem zostanie wycofany w kolejnych krajach, w tym też w Polsce, gdzie do tej pory nie w ogóle nie wprowadzono jeszcze reklam.
Pakiet z reklamami działa na zasadzie wyświetlania ich przed i po odcinku danego serialu czy filmu. Co ciekawe, klienci Netfliksa, którzy korzystają z pakietów z reklamami, mogą nie mieć dostępu do nawet 10% biblioteki ze względu na ograniczenia licencyjne.