HBO Max wkrótce zamieni się w Max. Do polskich klientów trafiają specjalne ankiety – co w nich jest?
Karol Urbański
3 października 2023, 11:28
Fot. HBO Max
Warner Bros. Discovery przygotowuje się do startu platformy Max w kolejnych krajach, w tym w Polsce. Serwis, który zastąpi HBO Max, ma w założeniu działać lepiej. Czy ankiety, które otrzymują klienci, są tego zwiastunem?
Warner Bros. Discovery przygotowuje się do startu platformy Max w kolejnych krajach, w tym w Polsce. Serwis, który zastąpi HBO Max, ma w założeniu działać lepiej. Czy ankiety, które otrzymują klienci, są tego zwiastunem?
Jak poinformowały Wirtualne Media, polscy subskrybenci platformy HBO Max zaczęli otrzymywać specjalne ankiety drogą e-mailową. Ma to związek z zaplanowanym na 2024 rok w Europie startem platformy Max – serwisu streamingowego, który zastąpi usługę Warnera sygnowaną logo HBO. Co znalazło się w ankietach?
HBO Max zamienia się w Max. Klienci otrzymują ankiety
Pytania zawarte w ankietach dotyczą oferty platform, które Max ma "wchłonąć", a zatem HBO Max oraz Discovery+. Ponadto w kwestionariuszach nie zabrakło też pytań o zakres korzystania użytkownika z konkurencyjnych serwisów (Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ itp.) czy system interfejsu nadchodzącej platformy.
— Chcielibyśmy poznać doświadczenia naszych drogich subskrybentów związane z korzystaniem z HBO Max. Niezależnie od tego, czy korzystają Państwo z serwisu codziennie, czy tylko okazjonalnie, Państwa punkt widzenia pomoże nam dalej pracować na rzecz poprawy doświadczeń wszystkich naszych widzów. Jeśli mogą Państwo poświęcić 15 minut, aby podzielić się z nami swoimi opiniami, proszę kliknąć poniższy przycisk. Wyniki zostaną wykorzystane tylko w celach związanych z badaniem – czytamy w wiadomości.
Inna pula pytań zawartych w ankiecie dotyczy systemu spersonalizowanych rekomendacji, które dotychczas zapewniało HBO Max. Obok sugerowanych przez kwestionariusz opinii znalazło się pole do wypełnienia przez użytkownika, który może zaznaczyć odpowiednią dla siebie opcję na podstawie własnych doświadczeń korzystania z platformy (od "Zdecydowanie się zgadzam" do "Zdecydowanie się nie zgadzam").
Kolejne pytania skupiają się przede wszystkim na "znajdywaniu treści" i doświadczeń użytkownika z "oglądania materiałów" za pośrednictwem HBO Max. Przedstawiciele serwisu stawiają nacisk na łatwość obsługi serwisu, jej designu czy też działania na poszczególnych urządzeniach. Co więcej, nie zabrakło też pytań o widoczność konkretnych marek posiadanych przez Warner Bros. Discovery, takich jak DC Comics czy Looney Tunes.
W ankietach wysłanych przez Warnera znalazły się też pytania o to, czy: "Mogę polegać na tym, że HBO Max poleci mi programy i filmy, które będą mi się podobać", "Tytuły wierszy są czytelne i wskazują na gatunek oraz typ treści, których można się spodziewać" albo "Łatwo jest ustalić, jaki film, odcinek lub serial aktualnie się ogląda".
W Europie (w tym również w Polsce) Max zastąpi HBO Max W 2024 roku. Na ten moment nie znamy jeszcze jednak dokładnej daty premiery nowego serwisu. Warto też nadmienić, że terminy mogą różnić się w zależności od poszczególnych terytoriów.
Mając na uwadze dotychczasowe działania platformy, nie można też wykluczyć opóźnień (do tych doszło w Ameryce Łacińskiej, gdzie serwis miał ruszyć w ostatnim kwartale 2023 roku, tymczasem datę ustalono na przyszły rok). W USA Max działa od 23 maja tego roku i kosztuje 9,99 dol. miesięcznie lub 99,99 dol. rocznie (podstawowy pakiet z reklamami).