Korzystacie z Netfliksa za pośrednictwem operatora? Jest duży problem ze współdzieleniem konta
Agata Jarzębowska
30 maja 2023, 10:44
"Wiedźmin" (Fot. Netflix)
Posiadacie Netfliksa za pośrednictwem sieci kablowej lub platformy cyfrowej? To możecie się mocno zdziwić – ostatnie zmiany giganta nie dotyczą takich sytuacji, co czyni odpłatne współdzielenie konta niemożliwym.
Posiadacie Netfliksa za pośrednictwem sieci kablowej lub platformy cyfrowej? To możecie się mocno zdziwić – ostatnie zmiany giganta nie dotyczą takich sytuacji, co czyni odpłatne współdzielenie konta niemożliwym.
Nie cichną kontrowersje wokół wprowadzonych tydzień temu ograniczeń na najpopularniejszej w Polsce platformie streamingowej. Netflix stara się zablokować dzielenie kont i wprowadził dodatkowe opłaty za osoby spoza gospodarstwa domowego. Okazuje się jednak, że zmiany te nie obejmują sieci kablowych i platform cyfrowych, które sprzedają dostęp do serwisu streamingowego. Ale to niekoniecznie dobra wiadomość.
Netflix – udostępnianie konta zablokowane u pośredników
I choć może się to wydawać miłym "obejściem" sytuacji, prawda jest taka, że użytkownicy nie mają zwyczajnie dostępu do funkcji platformy, przez co w przyszłości – jeżeli oglądają na koncie udostępnionym przez kogoś – mogą utracić do niej dostęp. Wszystko przez to, że pośrednicy sprzedający dostęp do Netfliksa w ramach swoich pakietów, tacy jak CANAL+, UPC, Orange czy Vectra, zwyczajnie nie mają możliwości udostępnienia klientom takiej opcji. Wirtualne Media skontaktowały się w tej sprawie z ich przedstawicielami, którzy rozkładają bezradnie ręce.
— Jak dotychczas Netflix nie udostępnił tej opcji w ofertach partnerskich, w tym naszej. Dlatego o szczegóły proszę pytać ich bezpośrednio – powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.
W podobnym tonie swojej odpowiedzi udzieliło biuro prasowe Vectry, które poinformowało Wirtualne Media, że nie mają na to absolutnie żadnego wpływu.
— Zgodnie z umowami abonenckimi Grupa Vectra świadczy usługę dostępu do serwisu, a dostawcą usługi jest bezpośrednio Netflix. Nie mamy żadnego wpływu na termin, warunki oraz sposób przeprowadzania ewentualnych blokad dostępu do konta Netfliksa na urządzeniach będących poza gospodarstwem domowym. W sprawie szczegółów uprzejmie prosimy o kontaktowanie się bezpośrednio z Netfliksem.
Co ciekawe, nie jest to jedynie problem występujący w naszym kraju. Portal donosi, że z identyczną sytuacją borykają się m.in. w Wielkiej Brytanii, gdzie Netflix zorganizował spotkanie z operatorami, by wyjaśnić im, jak mają sobie radzić z reklamacjami. Z podobnymi reakcjami mogą się za niedługo mierzyć i polscy operatorzy.
Co prawda na chwilę obecną Netflix nie wyciąga konsekwencji z niedostosowania się do nowych zasad, ale możemy to uznać za moment przejściowy. Platforma zapewne chce, by klienci na spokojnie się z nimi oswoili i do nich dostosowali. Natomiast nie ma co liczyć, że będzie w nieskończoność tolerowała próby ich obejścia i z pewnością z czasem zacznie blokować podejrzane dostępy do kont i wymagać weryfikacji.
W Polsce za udostępnienie profilu osobie spoza gospodarstwa domowego zapłacimy 9,99 zł – w pakiecie Premium możemy taki dostęp aktywować dla dwóch osób, a w pakiecie Standard dla jednej. Opcja podstawowa nie posiada takiej możliwości.