W Europie wchodzą opłaty za współdzielenie kont na Netfliksie. Ceny dużo wyższe, niż się spodziewaliśmy
Agata Jarzębowska
9 lutego 2023, 11:03
Fot. Netflix
Netflix udostępnił nowe zasady współdzielenia kont, które wchodzą w kilku krajach. Nie są one tak drakońskie, jak były, ale użytkownicy i tak zapowiadają anulowanie subskrypcji. Zwłaszcza że ceny okazały się wysokie.
Netflix udostępnił nowe zasady współdzielenia kont, które wchodzą w kilku krajach. Nie są one tak drakońskie, jak były, ale użytkownicy i tak zapowiadają anulowanie subskrypcji. Zwłaszcza że ceny okazały się wysokie.
Po tym jak Netflix ujawnił nowe zasady korzystania z konta (w tym obowiązkowe logowanie się z domu raz na 31 dni i zapowiedź blokowania urządzeń osób, które tego nie będą robić), gigant szybko przeprosił, tłumacząc się pomyłką. Lista zasad zniknęła z amerykańskiej wersji serwisu. Netflix wyjaśniał, że zasady na razie mają dotyczyć tylko Chile, Kostaryki i Peru, a w innych krajach zostały opublikowane w wyniku błędu. Jednak kilka dni później opłaty za współdzielenie konta i nowe zasady pojawiły się w kolejnych czterech krajach, chociaż nie w aż tak surowej wersji.
Netflix – ile będzie kosztować współdzielenie konta?
Netflix udostępnił tym razem już właściwe nowe zasady współdzielenia kont, które na razie wchodzą w czterech krajach: Kanadzie, Nowej Zelandii, Portugalii i Hiszpanii. Tamtejsi użytkownicy mają obowiązek wskazać główną lokalizację, a za dodatkową opłatą będą mogli ustawić także dwa podrzędne konta dla innych osób. Opłaty w przeliczeniu wynoszą od 18 do 28 zł w zależności od kraju. I tak w Kanadzie za dodatkową osobę płaci się 7,99 dol. kanadyjskich (ok. 26 zł), w Nowej Zelandii 7,99 dol. nowozelandzkich (ok. 22 zł), w Hiszpanii dopłata wynosi 5,99 euro (ok. 28 zł), a w Portugalii 3,99 euro (ok. 18 zł). Opłaty mają nie być naliczane automatycznie.
Rozwiązanie dodatkowych płatności Netflix testował od pewnego czasu w Ameryce Południowej. Testami objęte było Chile, Kostaryka i Peru, gdzie za subkonto użytkownicy płacili 2,99 dolarów, czyli dokładnie jedną czwartą kwoty, jaką tamtejsi użytkownicy płacą miesięcznie za plan podstawowy. Na tej podstawie zakładaliśmy, że w Polsce cena może wynosić 7,25 zł za każde subkonto (w Polsce plan podstawowy kosztuje 29 zł miesięcznie). Prawdopodobnie jednak nie będzie tak tanio.
Po oficjalnych cenach, szczególnie tych z Europy, widać, że Netflix prawdopodobnie będzie pobierał za to zdecydowanie wyższą opłatę, co z perspektywy użytkownika nie brzmi dobrze. Wszystko wskazuje na to, że Netflix nawet przy dodatkowych opłatach bardzo chce, by użytkownicy przenieśli się na własne konta. Aby ułatwić decyzję o zakładaniu własnych kont, Netflix wprowadził nową funkcję – użytkownicy mogą przenieść swój profil z ustawieniami, historią oglądania itp. na inne konto.
Z ulgą odetchnąć mogą podróżujący, Netflix zapewnia, że nadal będziemy mogli swobodnie korzystać z ich usług. Platforma nie informuje jednak, jak będzie w takim przypadku wyglądał proces weryfikacji. W tym momencie nie wiadomo, kiedy nowe zasady wejdą do Polski, w planach jest wprowadzanie ich stopniowo w kolejnych krajach.
Netflix stara się uspokoić nastroje, ale na to może być już trochę za późno. Pomimo złagodzenia zasad i zapewnień, że to nie są duże zmiany, trudno dziwić się oburzeniu, jakie one wywołują. Fani przypominają, że jeszcze parę lat temu Netflix głosił, że "miłość to dzielenie się hasłem". Czyżbyśmy w 2023 roku obudzili się w świecie bez miłości?
— Wiemy, że pojawiło się wiele nieporozumień związanych z udostępnianiem treści w serwisie Netflix. Konto na Netfliksie jest przeznaczone dla jednego gospodarstwa domowego, dlatego w Kanadzie, Nowej Zelandii, Portugalii i Hiszpanii (a szerzej w nadchodzących miesiącach) wprowadzamy nowe funkcje, aby zapewnić wam większą kontrolę nad kontem – czytamy w oświadczeniu Netfliksa.
We know there's been a lot of confusion about sharing Netflix.
A Netflix account is intended for one household, so we're rolling out new features in Canada, New Zealand, Portugal, and Spain (and more broadly in the coming months) to give you more control over your account…
— Netflix (@netflix) February 8, 2023
love is dead https://t.co/aO2ZEkDfDB
— Jill_Krajewski on IG (@JillKrajewski) February 8, 2023
Just give up. There is no spinning this positively and you are going to look awful no matter what. There's no confusion here, it's very clear what you are doing and people do not like it. Just accept you are going to lose more customers and deal with it.
— DSP the DIE-HARD SPORTS FAN! (@TheyCallMeDSP) February 8, 2023
I think your policy is confusing and doesn"t consider those of us who travel, have multiple children at home, use in car hotspots, watch at work, etc. What"s wrong with the 1,2,4 device limitations already in place? With so many other options, why keep your service?
— Michael Howard MD (@mhoward223) February 8, 2023
Are they prepared for the mass cancellations? If you pay for Netflix, you should be able to distribute how you see fit. You pay the bill. It's absurd. There are so many instances where this is not going to benefit the customers. They want more $, but are about to lose $. https://t.co/l91MIl6EGp pic.twitter.com/g097AEIOOL
— LvngDoll87 (@LvngDoll87) February 8, 2023
so y"all make us pay for using netflix on multiple screens…. but don"t let those multiple screens live outside the same household….. the math isn"t mathing https://t.co/XStMfUpRDH
— bee (@beelovejoy) February 8, 2023