Kiedy Netflix z reklamami wejdzie do Polski? Okazuje się, że jeszcze trochę na niego poczekamy
Agata Jarzębowska
30 stycznia 2023, 14:03
"Wiedźmin" (Fot. Netflix)
Kiedy Netflix z reklamami wejdzie do Polski? Osoby czekające na to tańsze rozwiązanie niestety muszą uzbroić się w cierpliwość – gigant nie planuje tego rozwiązania wprowadzać u nas w najbliższym czasie.
Kiedy Netflix z reklamami wejdzie do Polski? Osoby czekające na to tańsze rozwiązanie niestety muszą uzbroić się w cierpliwość – gigant nie planuje tego rozwiązania wprowadzać u nas w najbliższym czasie.
Netflix w tym roku rozpoczyna mocne ograniczanie współdzielenia kont i już wiadomo, że najprawdopodobniej pod koniec marca w części krajów zostaną wprowadzone dodatkowe opłaty. Na chwilę obecną nie wiadomo, czy będzie wśród nich Polska, ale wszystko wskazuje na to, że to ograniczenie nie dotknie nas w pierwszej kolejności. Opłaty za profile użytkowników ma docelowo złagodzić najtańszy pakiet z reklamami, ale na chwilę obecną funkcjonuje on tylko na wybranych rynkach.
Netflix – kiedy pakiet z reklamami dostępny w Polsce?
Ja donoszą nieoficjalnie Wirtualne Media, tańszy pakiet z reklamami na razie nie jest w ogóle planowany w Polsce i jeżeli się pojawi, to najwcześniej pod koniec 2023 roku.
— W miarę zdobywania wiedzy i doświadczenia z dostępności pakietu z reklamami na wybranych rynkach, będziemy analizować możliwości wprowadzenia usługi w kolejnych krajach – przekazało biuro prasowe Netfliksa.
Jako że pakiet z reklamami ma być skierowany do tych osób, które nie mogą sobie pozwolić na zakup jednego z obecnie istniejących pakietów, a przez ograniczenia ze współdzieleniem kont mogą zostać wykluczone z usługi, może (ale nie musi) to oznaczać, że szybko dodatkowe opłaty za współdzielenie kont nie wejdą także do Polski.
Tańszy pakiet został na razie uruchomiony w Australii, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Korei Południowej, Meksyku, Hiszpanii i Stanach Zjednoczonych. Cena w USA za pakiet z reklamami wynosi 6,99 dolarów, co daje ok. 34 zł. Nieco taniej jest w Wielkiej Brytanii: 4,99 funtów, czyli niecałe 28 zł. Na razie nie wiadomo, jaka cena będzie obowiązywała w Polsce i czy pakiet ten dalej będzie mocno wybrakowany, jeżeli chodzi o obecność niektórych tytułów.
Jak wynika z raportu Ampere Analysis, w dniu po wprowadzeniu pakietu z reklamami Netflix zaliczył w USA 58-procentowy wzrost rejestracji. Na nowy plan ma decydować się 8% nowych użytkowników lub tych zmieniających pakiet, z czego aż 64% już kiedyś korzystało z Netfliksa, ale z czasem zrezygnowało z tego usług i teraz zdecydowali się wrócić. Z kolei 36% osób wykupujących pakiet z reklamami nigdy wcześniej nie miało konta na Netfliksie.
Na dłuższą metę to jednak może nie wystarczyć, żeby pakiet miał rację bytu. W grudniu 2022 roku Netflix odnotował kolejny, 10-procentowy spadek na giełdzie, związany z faktem, że pakiet z reklamami nie był tak chętnie wykupywany jak prognozowano i reklamodawcy żądali zwrotu pieniędzy za wykupione kampanie.