Co ukryto w czołówce 2. sezonu "Białego Lotosu"? Pięknie wykonane freski zapowiadają przyszłe wydarzenia
Agata Jarzębowska
23 listopada 2022, 13:31
"Biały Lotos" (Fot HBO)
Czołówka "Białego Lotosu" przyciąga uwagę przepięknym wykonaniem. Jednak nie tylko nim, gdy przyjrzymy się bliżej, zobaczymy zapowiedzi nadchodzących wydarzeń. Uwaga na spoilery.
Czołówka "Białego Lotosu" przyciąga uwagę przepięknym wykonaniem. Jednak nie tylko nim, gdy przyjrzymy się bliżej, zobaczymy zapowiedzi nadchodzących wydarzeń. Uwaga na spoilery.
Czołówki serialu "Biały Lotos" to małe dzieła sztuki. Jednak w czołówce 2. sezonu kryje się coś więcej, niż tylko klimatyczne malowidła, które z każdym kolejnym ujęciem są coraz bardziej niepokojące. Uważni fani mogą wyłapać w niej zapowiedź nadchodzących wydarzeń.
Biały Lotos sezon 2 – analiza czołówki serialu HBO
Obrazy, które widzimy w czołówce, zostały zaprojektowane przez Marka Bashore'a i Katrinę Crawford, a twórcy postarali się, by wyglądały jak freski znalezione w pałacu sycylijskiego Noto, są to jednak ich własne wersje, które mają nadać rytm całej historii. Znaczące wydaje się także to, przy jakich obrazach pojawiają się nazwiska aktorów. Portal Cheat Sheet dokładnie przyjrzał się wszystkim podpowiedziom.
F. Murray Abraham (Bert) pojawia się na samym początku, gdzie widzimy mężczyznę witającego się z kobietą, a przygląda się temu inna, bardzo nieszczęśliwa kobieta – co ma odzwierciedlać Berta, który oszukiwał w przeszłości swoją żonę. Jennifer Coolidge (Tanya) pokazana jest jako kobieta w wieży, trzymająca na łańcuchu małpę. Ma to jej obrazować jej determinacje, by na siłę zatrzymać kogoś w swoim życiu.
Adam Dimarco (Albie) pokazany jest przy obrazie mężczyzny grającego na instrumencie w towarzystwie obserwującej go kobiety, co odzwierciedla próby poderwania Portii przez Albiego. Z kolei Meghann Fahy (Daphne) pojawia się w momencie, gdy w tle widzimy aniołki. Katrina Crawford wyjaśnia, że nawiązują one do dzieci bohaterki. Jednak to nie wszystko, bo cherubiny mają także drugie dno.
— Są też bezczelnymi stworzeniami z mitologii, które sieją spustoszenie i grają w gry, co również jest dla niej charakterystyczne – powiedziała Crawford w rozmowie z Mashable.
Beatrice Grannò (Mia) pojawia się tuż przy stworzeniu nawiązującym do mitycznego Sfinksa, a tuż poniżej widzimy mężczyznę i kobietę jadących na osiołku i nazwisko Jona Griesa (Greg) – scena do złudzenia przypomina jazdę Vespą Grega z Tanyą.
Tom Hollander (Quentin) pokazany jest przy obrazie z wieloma mężczyznami — pojawia się on w 4. odcinku "Białego Lotosu", gdy zaprasza Tanyę do spędzenia czasu z nim i jego przyjaciółmi. Sabrina Impacciatore (Valentina) pokazuje się tuż przy idącej kobiecie wskazującej na dwie inne, leżące na szezlongu, co pokazuje, że bohaterce zależy na spędzaniu czasu z inną kobietą.
Michael Imperioli (Dominic) pojawia się przy obrazie kobiety odrzucającej naszyjnik, który dostała od mężczyzny. Co sugeruje, że żona Dominica nie przyjmie jego przeprosin. Z kolei Theo James (Cameron) widoczny przy posągu nagiego mężczyzny, tuż po wyraźnym zbliżeniu na jego penis – co nawiązuje do tego rozbieranej sceny i niewierności.
Aubrey Plaza, grająca Harper, pojawia się na ekranie w momencie, gdy jeden ptak atakuje innego ptaka, pomysł został zaczerpnięty z fresków znalezionych w Villa Tasca.
— W willi były [obrazy] ptaków, ale miejsce, w którym się znajdowały, nie jest tym, gdzie skończyły [w czołówce]. Miały własną małą podróż – powiedziała Crawford.
Haley Lu Richardson (Portia) pokazana jest tuż przy siedzącej kobiecie, do której zbliża się koza, a Will Sharpe (Ethan) z kolei pojawia się przy nagim mężczyźnie, trzymającym miskę jedzenia. Simona Tabasco (Lucia) zaprezentowana jest obok kota z ptakiem w pysku, co obrazuje jej poszukiwanie kolejnych klientów. Leo Woodall (Jack) pojawia się przy chłopcu, przechodzącym nad siedzącym mężczyzną – może to nawiązywać do niego i Portii lub czegoś, co dopiero nadejdzie.
Zapewne wszystkie zagadki pochowane w czołówce staną się jasne dopiero po finale 2. sezonu "Białego Lotosu".