"Squid Game" to prawdziwa żyła złota. Netflix zarobił prawie 900 mln dolarów na serialowym hicie z Korei
Karolina Noga
19 października 2021, 10:26
"Squid Game" (Fot. Netflix)
"Squid Game" to prawdziwy hit nie tylko ostatnich miesięcy, ale i całego roku. Cały świat oszalał na punkcie koreańskiego serialu, na co wskazują również liczby. Ile dokładnie Netflix wydał i zarobił?
"Squid Game" to prawdziwy hit nie tylko ostatnich miesięcy, ale i całego roku. Cały świat oszalał na punkcie koreańskiego serialu, na co wskazują również liczby. Ile dokładnie Netflix wydał i zarobił?
"Squid Game" zebrało przed ekranami ponad 100 mln widzów, tym samym stając się najpopularniejszym serialem w historii Netfliksa. Nic dziwnego, że platformie zależy im na kontynuacji — w grę wchodzą ogromne pieniądze. Jak się okazuje, Netflix może zarobić nawet miliard dolarów na koreańskim serialu.
Squid Game — serial zarobił prawie 900 mln dolarów
Jak donosi Bloomberg "Squid Game" okazało się prawdziwą kopalnią pieniędzy dla Netfliksa. Z szacunkowych danych wynika, że koreański serial wygeneruje dla streamingowego giganta zysk w wysokości około 900 mln dolarów. Jest to tym bardziej ogromna suma, kiedy spojrzymy ma koszt wyprodukowania serialu — niecałe 21,4 mln dolarów (2,4 mln dolarów za odcinek), co czyni go jedną z tańszych produkcji Netfliksa.
W jaki sposób obliczono, że Netflix zarobił tak ogromną sumę? Już tłumaczymy — użyto tzw. wskaźnika wartości wpływu. Jak ujawniono, "Squid Game" wygenerowało ok. 891 milionów dolarów zysku. Akcje firmy wzrosły także aż o 7 proc. od czasu premiery koreańskiego hitu. Analityk z Wall Street, Michael Pachter tak skomentował ten sukces:
— Uważamy, że Netflix znalazł solidną i zyskowną strategię w zakresie internacjonalizacji swoich treści, czego doskonałym przykładem jest "Squid Game".
Ciekawe są także szacunki dotyczące godzin, które łącznie spędzili przy serialu widzowie Netfliksa. Z danych wynika, że że 89 proc. osób, które zaczęły oglądać serial, obejrzało co najmniej 75 minut (więcej niż jeden odcinek), a 66 proc. widzów, czyli 87 mln osób, zakończyło serial w ciągu pierwszych 23 dni. W sumie użytkownicy platformy spędzili ponad 1,8 mld godzin na oglądaniu koreańskiego hitu. Według Bloomberga, do tej pory po serial mogło sięgnąć już 130 mln widzów.
Nic dziwnego, że Netfliksowi zależy na tym, by powstał 2. sezon. Twórca serialu Hwang Dong-hyuk nie ukrywa, że ma parę pomysłów na kontynuację. Na przeszkodzie stoją inne projekty, w które zaangażowany jest reżyser, jak również to, że 1. sezon — który sam w całości napisał i wyreżyserował — okazał się dla niego wyczerpujący fizycznie.
O "Squid Game" jest głośno i szum wokół serialu raczej szybko się nie skończy. Najpopularniejszy amerykański program satyryczny "Saturday Night Live" zaprezentował ostatnio swoją wersję, w której zobaczyliśmy Ramiego Maleka i Pete'a Davidsona. Produkcja może też pójść drogą filmu "Parasite", jeśli chodzi o prestiżowe nagrody – już wiadomo, że kwalifikuje się do głównego rozdania nagród Emmy.