Ile serwisy streamingowe tracą na dzieleniu kont? Kwota zwala z nóg i pewnie rozpocznie szereg zmian
Magdalena Miler
13 stycznia 2020, 18:43
Fot. Netflix/Amazon Prime Video/HBO GO
Ile serwisy VoD tracą na współdzieleniu kont przez użytkowników? W zeszłym roku było to aż 9,1 mld dolarów, a za kilka lat straty niebezpiecznie wzrosną.
Ile serwisy VoD tracą na współdzieleniu kont przez użytkowników? W zeszłym roku było to aż 9,1 mld dolarów, a za kilka lat straty niebezpiecznie wzrosną.
Polacy już stracili darmowy miesiąc dostępu do Netfliksa, ale wydaje się, że to dopiero początek zmian, do których serwisy VoD zmusi cwaniactwo użytkowników.
Serwisy VoD tracą miliardy na współdzieleniu kont
Z badań Parks Associates wynika, że w 2019 roku serwisy VoD straciły 9,1 mld dolarów z powodu udostępniania danych do płatnych kont. Jak ogromna jest skala współdzielenia się streamingiem? W USA oficjalnie przyznaje się do tego 31% użytkowników. Oznacza to, że do 2024 roku proceder ten zacznie przynosić straty nawet w wysokości 12,5 mld dolarów.
Najchętniej dane do kont w serwisach VoD udostępniają osoby w wieku 13-24 lat (64% respondentów przyznało się do tej praktyki). Okazuje się, że z wiekiem chęć do współdzielenia streamingu spada i już w grupie wiekowej 35+ do procederu przyznaje się 16% badanych.
Tom Rutledge, szef Charter Communications, stwierdził ostatnio, że udostępnianie danych do konta w serwisie streamingowym rodzinie i bliskim znajomym jest "czynnikiem powodującym spustoszenie w ekosystemie VoD". By poprzeć te mocne słowa powołał się na statystki:
— Połowa ludzi w kraju zamieszkuje gospodarstwa z dwoma lub mniej osobami, a jednak korzystają z usługi na pięć ekranów. Dostępnych jest znacznie więcej strumieni niż używających ich gospodarstw — zauważył.
Straty serwisów VoD, które w 2024 roku miałyby sięgnąć 12,5 mld dolarów, wydają się kolosalne i dają do myślenia. Platformy streamingowe jeszcze do niedawna przymykały oko na proceder dzielenia się kontami, wszak budowały w ten sposób świadomość własnej marki. Jednak od pewnego czasu daje się zauważyć pewne zmiany mające na celu wykluczenie ze społeczności osób, które nie dorzucają się do zysków gigantów VoD.
Tak jak Netflix dobrał się do Polaków korzystających z pirackich kont i zabrał darmowy miesiąc próbny, tak równie dobrze może ukrócić proceder dzielenia się hasłem.