Nowy prezes HBO już wbija szpilę Netfliksowi i miażdży jego ofertę złośliwym porównaniem
Magdalena Miler
8 marca 2019, 16:02
Fot. Netflix
Streamingowe wojny ruszają na dobre! Nowy prezes HBO, Bob Greenblatt, przemówił publicznie i przy pierwszej okazji wbił szpilę Netfliksowi, który według niego nie ma w ogóle marki.
Streamingowe wojny ruszają na dobre! Nowy prezes HBO, Bob Greenblatt, przemówił publicznie i przy pierwszej okazji wbił szpilę Netfliksowi, który według niego nie ma w ogóle marki.
Bob Greenblatt dopiero co objął stanowisko prezesa HBO po odchodzącym ze stacji po prawie 28 latach Richardzie Pleplerze i już krytykuje Netfliksa. Biorąc pod uwagę, że robi wszystko, czego nie chciał robić jego poprzednik, czyli idzie na wojnę ze streamingowym gigantem, można wnioskować, że już spełnił oczekiwania swoich przełożonych.
Poglądy Richarda Pleplera były rozbieżne z wizją szefostwa AT&T, do którego teraz należy HBO. Były już prezes nie chciał startować w wyścigach z Netfliksem o większą ilość produkcji. Dla niego ważniejsza była jakość i twierdził, że pod tym względem HBO i Netflix nie mogą być dla siebie konkurencją.
Niechęć do masowej produkcji średnich w odbiorze seriali i zmiany strukturalne (połączenie stanowisk szefów HBO i TNT) doprowadziły Pleplera do opuszczenia firmy. Jego miejsce zajął Bob Greenblatt (wcześniej NBC), który przy pierwszej okazji skrytykował streamingowego giganta.
Szef HBO: Netflix jest jak Encyklopedia Britannica
W rozmowie z NBC News Bob Greenblatt został zapytany o wojnę między serwisami VoD. W odpowiedzi na pytanie skrytykował Netfliksa.
— Netflix nie ma marki. To tylko miejsce, w którym możesz znaleźć wszystko. Jest jak Encyklopedia Britannica. Netflix ma świetny model biznesowy, jeśli chcesz dotrzeć do tak dużej liczby osób na świecie, jak tylko to możliwe — powiedział.
Faktem jednak jest, że HBO także planuje produkować więcej seriali i filmów. W 2019 roku stacja ma w planach wypuszczenie 150 godzin oryginalnych treści wideo, które będą dostępne i w telewizji, i w internecie. I choć Greenblatt jest świadomy tego, że w branży stremingowej robi się coraz bardziej tłocznie (Amazon Prime Video, Hulu, DC Universe, niebawem Disney i Apple), uważa, że to właśnie oferta HBO będzie tą najlepszą.