Znacznie tańsze HBO GO! Ile zapłacimy za miesiąc korzystania z serwisu?
Mateusz Piesowicz
17 października 2018, 12:02
Fot. HBO GO
Jeśli szukaliście dobrego powodu, by zainwestować w HBO GO, to właśnie się pojawił. Cena miesięcznego dostępu do serwisu została obniżona — jest już wyraźnie taniej niż w Netfliksie.
Jeśli szukaliście dobrego powodu, by zainwestować w HBO GO, to właśnie się pojawił. Cena miesięcznego dostępu do serwisu została obniżona — jest już wyraźnie taniej niż w Netfliksie.
Pod koniec marca tego roku HBO GO uwolniło się od operatorów — do korzystania z serwisu nie potrzeba już było umowy z żadną platformą cyfrową, wystarczyło zapłacić miesięczny abonament w cenie 29,90 zł, a biblioteka filmów i seriali stała przed nami otworem. Dzisiaj wygląda to jeszcze korzystniej, bo HBO znacząco obniżyło cenę subskrypcji, która teraz wynosi 19,90 zł, jakie zapłacimy po wykorzystaniu bezpłatnego miesiąca próbnego.
Miesięczny dostęp do HBO GO (z którego można w każdej chwili zrezygnować) kosztuje więc dokładnie tyle samo, ile zapłacimy za korzystanie z ShowMaksa i jest już znacznie tańszy od oferty Netfliksa, gdzie ceny pakietów zaczynają się od 34 zł miesięcznie. Skąd taka nagła obniżka? Trudno nie zauważyć związku z wynikami oglądalności platformy, która bardzo mozolnie zyskuje na popularności w naszym kraju.
Jak wynika z najnowszego badania badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualne Media, we wrześniu HBO GO odwiedziło niecałe 850 tysięcy użytkowników (w lipcu było ich 691 tys.), co oznacza, że serwis przegrał wyraźnie nie tylko z Netfliksem (2,14 mln użytkowników), ale również z ShowMaksem (1,44 mln).
Wprawdzie wzrost popularności HBO GO jest jak najbardziej zauważalny, zwłaszcza w skali roku (w porównaniu z ubiegłym wrześniem platforma zyskała 0,5 mln nowych użytkowników, generując o ponad 8 mln odsłon więcej), ale też nie aż tak znaczący, jak można się było spodziewać, gdy serwis uwalniał się od operatorów. Tym bardziej, że konkurencyjne serwisy również nie stoją w miejscu: Netflix zyskał ponad milion użytkowników i niecałe 8 mln odsłon; ShowMax zanotował z kolei 2 mln odsłon mniej, ale zyskał 600 tys. użytkowników.
Obniżka ceny wydaje się zatem bardzo dobrym krokiem, który powinien szybko poskutkować nadrobieniem dystansu do pozostałych. A przynajmniej do ShowMaksa, który oferując dostęp za dokładnie tę samą cenę, może czuć się zagrożony. Zwłaszcza że tańszy abonament HBO GO zgrywa się z premierą nowego polskiego serialu — "Ślepnąc od świateł" — którego cały 8-odcinkowy sezon trafi do serwisu już 27 października. Nas taka rywalizacja wśród polskich serwisów VOD może tylko cieszyć.