Rekordowy Super Bowl, świetna oglądalność "The Voice"
Marta Wawrzyn
7 lutego 2012, 11:52
Tegoroczny Super Bowl był najchętniej oglądanym programem w historii amerykańskiej telewizji. A jak poradził sobie "The Voice" zaprezentowany zaraz po nim?
Tegoroczny Super Bowl był najchętniej oglądanym programem w historii amerykańskiej telewizji. A jak poradził sobie "The Voice" zaprezentowany zaraz po nim?
NBC pobiła rekord: tegoroczny Super Bowl obejrzało 111,3 mln Amerykanów, co uczyniło go najchętniej oglądanym programem w historii. W zeszłym roku było niewiele mniej – bo niecałe 111 mln – ale rekord jest.
A jak poradził sobie premierowy odcinek 2. sezonu "The Voice"? Poradził sobie świetnie – 37,6 widzów ogółem i 16,3 mln w wieku 18-49 lat. Dla porównania: odcinek "Glee" po zeszłorocznym Super Bowl zdecydowało się obejrzeć 26,79 mln Amerykanów.
Rekordowy wciąż pozostaje odcinek "Przyjaciół" z 1996 roku, który zgromadził przed telewizorami 52,93 mln widzów. Na drugim miejscu wśród programów emitowanych po Super Bowl znajduje się odcinek "Chirurgów" z 2006 roku, który zobaczyło 37,88 mln osób. "The Voice" go jednak pobił we współczynniku 18-49.
Na razie nie ma poniedziałkowych wyników oglądalności – ale kiedy się pojawią, od razu je zaprezentujemy. Ciekawa jestem, jak "The Voice" radził sobie w poniedziałek i jaki to miało wpływ na debiut "Smash", świetnego musicalu NBC (recenzja tutaj).