Don Draper to jednak mistrz! Heinz wykorzystał pomysł z "Mad Men" w prawdziwej kampanii reklamowej
Marta Wawrzyn
15 marca 2017, 12:32
"Mad Men" (Fot. AMC)
Jeśli kiedykolwiek mieliście wątpliwości co do tego, kto jest najlepszym specem od reklamy, jakiego ziemia nosiła, więcej już nie będziecie ich mieli. Zobaczcie nową kampanię Heinza wyjętą prosto z "Mad Men".
Jeśli kiedykolwiek mieliście wątpliwości co do tego, kto jest najlepszym specem od reklamy, jakiego ziemia nosiła, więcej już nie będziecie ich mieli. Zobaczcie nową kampanię Heinza wyjętą prosto z "Mad Men".
Hasło "Pass the Heinz" (czyli "Podaj Heinza") pojawiło się w 6. sezonie "Mad Men", kiedy Don Draper bezskutecznie usiłował przekonać klienta, że czasem minimalizm popłaca i warto pozostawić odbiorcy pole do wyobraźni. Jeśli nie pamiętacie tej sceny, oto ona. Powiedzieć, że Don nie był zadowolony z reakcji przedstawicieli Heinza, to nic nie powiedzieć.
Ale gdyby reklamowy bóg z lat 60. wciąż był z nami, niewątpliwie spodobałoby mu się to, co właśnie się wydarzyło. Po prawie 50 latach – oczywiście przy założeniu, że bohaterowie "Mad Men" egzystowali w świecie rzeczywistym – Heinz wykorzystał pomysł ekipy Sterling Cooper Draper Pryce na swoich billboardach. Według przedstawicieli marki to inteligentna, nowoczesna kampania, która powie Amerykanom, że Heinz pasuje do wszystkiego.
Heinzowi tak się spodobała prezentacja z "Mad Men", że w swojej informacji prasowej na temat kampanii zawarł nawet kilka zdań na temat Sterling Cooper Draper Pryce, "zapewniającej pełną obsługę agencji reklamowej zlokalizowanej w Nowym Jorku, współpracującej z klientami z różnych branż, w tym automobilowej, ochrony zdrowia, dóbr konsumpcyjnych, żywności i innych pakowanych towarów. Firma nie akceptuje klientów z przemysłu tytoniowego".
Jak wygląda w 2017 roku kampania, którą niemal 50 lat temu "wymyślił" Don Draper, możecie zobaczyć poniżej. Billboard na Times Square robi wrażenie!